Vattenmannen och Speed
Här har ni chans till en fördjupad kontakt med Vattenmannen och Speed med besök i varje klassrum. Under det första besöket snubblar de in klassrummen. Vattenmannen har byggt en egen skolbänk och vill börja i klassen. Som tur är har han Speed med sig som hjälper eleverna att starta igång ett temaarbete om vatten och miljö, där barnen får jobba med collage och text.
Sedan kommer och avslutar med en stor musikshow för alla elever. Den avslutas med skolornas egen vattenlåt som skapats utifrån bilder och ord som eleverna skickat till Vattenmannen.
Ca 30 min i klassrummen, föreställningen på Kulturskolan ca 40 min.
Datum och tid:
v 37
Datum och tid:
v 37
måndag 9/9 Kyrkskolan
9.30 åk 2A
9.30 åk 2A
10.15 åk 2B
tisdag 10/9 Svandammsskolan
9.30 åk 2A
10.15 åk 2B
onsdag 11/9 Gröndalsskolan
9.30 åk 2A
10.15 åk 2B
torsdag 12/9 Vanstaskolan
tisdag 10/9 Svandammsskolan
9.30 åk 2A
10.15 åk 2B
onsdag 11/9 Gröndalsskolan
9.30 åk 2A
10.15 åk 2B
torsdag 12/9 Vanstaskolan
9.30 åk 2A
10.15 åk 2B
10.15 åk 2B
v 38
måndag 16/9 Tallbackaskolan
9.30 åk 2a
10.15 åk 2b
onsdag 18/9 Viaskolan
9.30 åk 2A
10.15 åk 2B
11.00 åk 2c
Show på Kulturskolan:
Kyrkskolan transporteras med Kerstins taxi
Tur: 2024-09-20 09:15 Från Kyrkskolan, Sorunda Till Kulturskolan, Nynäshamn
Retur: 2024-09-20 10:55 Från Kulturskolan, Nynäshamn Till Kyrkskolan, Sorunda
10.15 åk 2b
onsdag 18/9 Viaskolan
9.30 åk 2A
10.15 åk 2B
11.00 åk 2c
Show på Kulturskolan:
v 38
fredag 20/9 Kyrkskolan, Tallbackaskolan, Svandammsskolan
Kl 10
Tur: 2024-09-20 09:15 Från Kyrkskolan, Sorunda Till Kulturskolan, Nynäshamn
Retur: 2024-09-20 10:55 Från Kulturskolan, Nynäshamn Till Kyrkskolan, Sorunda
fredag 20/9 Vansta, Gröndalsskolan, Viaskolan
Kl 12Till lärare och kulturombud:
- Informera eleverna i god tid om aktiviteten.
- Informera om aktiviteten i veckobrevet.
- Se över klassens schema för dagen. Något som behöver ändras? Behöver lunchtiden ändras?
- Fundera över om någon elev behöver extra stöttning under denna aktivitet. Tänk på att förbereda eleven ordentligt.
- Fundera över om ni kan använda aktiviteten som inspiration i något arbetsområde t.ex. när ni pratar om natur och hållbarhet? Musikämnet?
- Planera transport till föreställningen.